full screen background image
Search
  1. ACASĂ
  2. /
  3. Precizări privind lucrările efectuate pe Pasajul Socola, municipiul Iași

Precizări privind lucrările efectuate pe Pasajul Socola, municipiul Iași

29 ianuarie 2019

În urma unor informații privind calitatea lucrărilor de reparații  asfaltice efectuate cu două săptămâni în urmă pe Pasajul Socola (DN 24, km 191-192), din municipiul Iași, DRDP Iași precizează următoarele:

Pe fondul precipitațiilor abundente din ultima perioadă și al fenomenului îngheț/dezgheț, în intervalul 15-16 ianuarie, DRDP Iași a efectuat unele reparații în regie proprie pe pasajul Socola, cu ajutorul tehnologiei IR (infraroșu). La momentul actual, efectuate cu această tehnologie se comportă bine, însă, din cauza suprafeței asfaltice îmbătrânite, dar și a degradărilor la infrastructura obiectivului menționat, au început să apară degradări adiacente, drept pentru care, în noaptea de 28/29 ianuarie, dar și pe parcursul zilei de 29 ianuarie, s-a procedat la execuția unor noi lucrări de reparații.

Astfel, afirmațiile apărute în spațiul public, potrivit cărora „plombele” efectuate cu ajutorul tehnologiei cu infraroșu „au sărit la nici două săptămâni de la efectuare”, nu au acoperire în realitate. Într-adevăr, pe pasaj sunt semnalate în continuare porțiuni degradate ale suprafeței carosabilă, însă, în proporție de 90 la sută, sunt situate în zona lucrărilor efectuate anterior (cu aproximativ o lună în urmă), de către echipele municipalității.

Pentru o bună informare a publicului, ținem să precizăm faptul că Pasajul Socola este în administrarea municipalității ieșene, DRDP Iași având efectiv în administrare doar drumurile naționale care străbat municipiul Iași DN 24 (între km 183+941 – 188+150 și km 191+035 – km 202+259) și DN 28 (între km 64+225 – km 68+580 și km 69+657 – km 82+804), cu excepția lucrărilor de artă (viaducte, poduri, pasaje peste calea ferată, podețe și ziduri de sprijin

). În tot acest timp, în baza unui protocol încheiat cu municipalitatea ieșeană în anul 2004, DRDP Iași a efectuat lucrări în regie doar la calea de rulare, nu și la cea de infrastructură, aflată în sarcina municipalității.

Reamintim că tronsoanele de drum menționate trebuiau preluate de municipalitatea ieșeană în administrare de la Ministerul Transporturilor în baza Hotărârii Consiliului Local al Municipiului (CLM) Iași nr. 291/15.09.2015. Din păcate, acest lucru nu s-a întâmplat nici până la momentul actual, drept pentru care pe rolul Judecătoriei Iași se află și o cerere de chemare în judecată în acest sens, formulată de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin DRDP Iași.

Revenind la Pasajul Socola, menționăm că problema de bază este legată în primul rând de infrastructura îmbătrânită a acestuia, în special la nivelul armăturii și la rosturile de dilatație, cu urmări directe asupra îmbrăcăminții asfaltice. Un alt motiv al deteriorărilor îl constituie traficul greu și staționarea pe pasaj, determinată în principal de timpii lungi de așteptare la semafor, care conduc la crearea unor sarcini și vibrații suplimentare pe structura de rezistență a obiectivului. Aceasta în condițiile în care podurile, ca lucrări de artă, sunt proiectate pentru tranzitare și nu pentru staționare.

Prin ur

mare, în opinia specialiștilor noștri, soluția la această stare de fapt ar fi acceptarea de către municipalitatea ieșeană a preluării tronsoanelor de drum menționate, dar și includerea Pasajului Socola într-un proiect de reparații capitale. Este o situație perfect posibilă, similară cu podul din Tudor Vladimirescu, pentru care Primăria Iași a demarat deja un proiect de reabilitare, cu acceptul și avizele de rigoare din partea DRDP Iași, având în vedere că obiectivul este situat pe traseul DN 24, la km 194 +300, drum aflat de asemenea în administrarea noastră.

În aceste condiții, DRDP Iași va acorda în continuare sprijinul său municipalității, prin expertiza și chiar prin reparații minimale pe Pasajul Socola, asigurându-i totodată pe ieșeni că va face toate eforturile pentru asigurarea viabilității carosabilului pe sectoarele de drum aflate în administrarea sa.



Înapoi