COMUNICAT DE PRESĂ
12 iunie 2018
O nouă înfățișare pentru cel mai important punct vamal de la granița de est a Uniunii Europene
Biroul Vamal de Frontieră Albița a căpătat o nouă înfățișare, în urma intervenției echipelor DRDP Iași de aducere a carosabilului la un nivel optim de viabilitate. Astfel, după efectuarea lucrărilor de reparații, finalizate cu aproximativ trei săptămâni în urmă, DRDP Iași a finalizat și aplicarea marcajelor rutiere, astfel încât carosabilul să poată fi dat în exploatare în condiții optime de confort și siguranță. Asemenea lucrărilor de reparații, marcajele au fost efectuate în regie proprie de către Secția de Producție din cadrul DRDP Iași, cu ajutorul unui utilaj achiziționat recent de către CNAIR și repartizat Iașului, alături de celelalte regionale de drumuri și poduri din țară. „Odată cu efectuarea marcajelor, putem spune că, în cea mai mare parte, misiunea noastră la Vama Albița s-a încheiat. O misiune îndeplinită cu brio, spunem noi, în condițiile în care lucrările de reparații propriu-zise au durat mai puțin de o lună. Intervalul de trei săptămâni lăsat între finalizarea reparațiilor și aplicarea marcajelor a fost necesar pentru închiderea porilor stratului de mixtură asfaltică. Au mai rămas câteva operațiuni minore, precum ridicări la cotă ale gurilor de canal sau vopsirea bordurilor, ce vor fi efectuate în cel mai scurt timp de echipele noastre din cadrul Secției Drumuri Naționale Bârlad”, a declarat ing. Ovidiu Mugurel LAICU, director general regional al DRDP Iași.
Reamintim că lucrările de la Vama Albița au fost executate în baza unui protocol semnat pe 16 aprilie între CNAIR și DGRFP Iași, termenul limită prevăzut fiind finalul anului 2018. Acestea au vizat transmiterea spre folosință cu titlu gratuit a suprafeței de 50.142 mp drum, în vederea aducerii la parametri circulabili. Lucrările au fost executate în totalitate în regie proprie de către DRDP Iași, cu mixtură produsă la stația de tip Ammann achiziționată anul trecut și pusă în funcțiune la Vaslui. În cadrul operațiunilor, care au vizat frezări, plombări, reprofilări, aduceri la cotă, reparații cu mixtură asfaltică și corecții de pantă, au fost folosite aproximativ 3.000 de tone de mixtură asfaltică, fiind mobilizați 11 oameni și 16 autoutilaje, cuprinzând autogredere, freză asfalt, cilindri compactori, repartizator/finisor mixtură, cisternă apă, utilaj amorsare, buldoexcavator și mașini de transport. „Concret, fără marcaje, am finalizat aceste lucrări în 34 de zile, ceea ce demonstrează eficiența trusei de așternere SMURD repartizată Iașului de către CNAIR, în cursul anului trecut. Drept urmare, putem spune că Vama Albița reprezintă un pariu câștigat atât pentru noi, cât și pentru Companie”, a completat ing. Ovidiu Mugurel LAICU, directorul general regional al DRDP Iași.
Mai multe imagini, pe https://www.facebook.com/DRDPIS/