DRDP Iași și asocierea SC MARISTAR COM SRL (lider) – SC CROBO STONE SRL au semnat, pe 8 martie 2021, contractul privind execuția lucrărilor de întreținere periodică pentru podul peste Siret de pe DN 28, km 6+957, Șcheia, județul Iași.
Contractul are o valoare de 4.038.246,58 lei fără TVA, cu o durată de execuție a lucrărilor de 8 luni de la data emiterii ordinului de începere. Lucrările cuprind reparații la infrastructură și suprastructură, la calea de pod și rampele de acces.
Podul de la Șcheia are patru deschideri (două de 50,35 m și două de 60 m) și o lungime totală de 236,90 m. Obiectivul fost construit în anul 1963, este din clasa tehnică IV, iar în urma expertizei au fost constatate degradări la structura de rezistență a suprastructurii podului, la structura metalică și la platelajul din beton. De asemenea, la nivelul suprastructurii podului a fost constatată coroziunea avansata a structurii metalice și a grinzilor principale, în vreme ce la elementele care susțin calea podului, compuse din dala de beton armat și trotuare, se pot menționa degradarea betonului prin carbonatare, armături la vedere, puternic corodate, pete de rugină, fisuri și crăpături atât la nivelul grinzii, cât și al suprastructurii. În ceea ce privește calea pe pod, aceasta prezintă fisuri și crăpături, cu degradări ale dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilatație.
Ordinul de începere a lucrărilor se va da după aprobarea Managementului de trafic, de către CNAIR și IGPR – Direcția Rutieră, dat fiind că discutăm despre un sector de drum european (E583).
Lucrările la nivelul structurii de rezistență a suprastructurii se vor executa pe jumătate din lățimea căii pe pod, prin devierea alternativă, semaforizată, a circulației rutiere pe câte o bandă de circulație.
Pentru traficul greu va fi asigurată ruta ocolitoare DN 28A – Târgu Frumos – Pașcani – Moțca – intersecție DN 2 cu DN 28 (Castelul de Apă), aceasta urmând să fie aprobată tot la nivelul CNAIR și al IGPR.